Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

Μια όμορφη Καλησπέρα...Έτοιμοι;Ξεκινάμε...

   
                                                                      ΓΛΩΣΣΑ
                                             (τα γράφω στο τετρ.Εργασιών)
                                                                   


                                          
                                                     ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΗΝ ΩΡΑ
             Δεν ξεχνώ ότι ο ωροδείκτης είναι ο μικρός δείκτης που δείχνει την ώρα.
             Δεν ξεχνώ ότι ο λεπτοδείκτης είναι ο μεγάλος δείκτης που δείχνει τα λε-
           τά της ώρας.


                                                             ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ(τα γράφω στο τετρ.Εργασιών)
            Είναι οι λέξεις  που φανερώνουν αριθμούς.
                       Αριθμός             Αριθμητικά
                          5                             πέντε
                        22                      είκοσι δύο
            Τα αριθμητικά από το 13 μέχρι και το 19 γράφονται με μία λέξη.
                       π.χ  δεκαπέντε
            Τα αριθμητικά από το 21 και μετά,γράφονται με δύο λέξεις.
                       π.χ είκοσι πέντε
                                                 
                                                    ΑΣΚΗΣΕΙΣ(να τις κάνω όποτε μπορέσω,στο
                                                                         τετρ.Εργασιών).
          1) Να γράψω με γράμματα τους αριθμούς που βλέπω στο παρακάτω κείμενο:

               Στην τσάντα μου έχω(1)____χάρακα,(1)__ξύστρα,(1)___μολύβι,(3)___
           μπλοκ,(4)___βιβλία και (4)____μαρκαδόρους.

          2) Να γράψω με γράμματα τους αριθμούς που είναι στα κουτάκια:

               1)  19_______παιδιά.
               2)  24_______μήνες.
               3)  93_______μαθητές.
               4) 39________καρέκλες.
               5) 13________γυναίκες.

          3) Να συμπληρώσω τα κενά των ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις
                           με-αι    ή -ε  

               1)Μπ_νει στην αυλή,ανεβ__νει στον πρώτο όροφο και πηγ__νει
                 στο μπαλκόνι.
               2)Βγ__νω στην πόρτα και κατεβ__νω τη σκάλα.
               3)Μαθ__νω πως μ_νουν  πολύ μακριά.
               4)Ξεπλ_νει το κατσαρολάκι και ζεστ__νει το γάλα.
               5)Δ_νω σφιχτά τα κορδόνια των παπουτσιών μου και περιμ__νω τη
                 σειρά μου.
           4) Συμπληρώνω τα κενά των ρημάτων :
                           με -αι  ή -ε 
                1)επιμ_νω        2)περιμ_νω      3)παραμ_νω   4)ξεπλ_νω
           5)Συμπληρώνω τα κενά :
                           με -ω  ή  -ο
               1)καρφ_ν_        2)σκουπίζ_ντας      3)σκαλ_νω      4)φ_ρτών_
               5)μπαλ_νω        6)τρέχ_ντας           7)μαλών_        8)πληγ_ν_

           6)Να κλίνω το ρήμα: γράφω    στον ΕΝΕΣΤΩΤΑ
                                                           στον ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟ
                                                   και   στον ΑΟΡΙΣΤΟ

                                                      ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
            ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ             ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ        ΑΟΡΙΣΤΟΣ

     
            εγώ παίζω                      έπαιζα                      έπαιξα
            εσύ παίζεις                    έπαιζες                     έπαιξες
            αυτός παίζει                  έπαιζε                       έπαιξε
            εμείς  παίζουμε             παίζαμε                     παίξαμε
            εσείς  παίζετε               παίζατε                      παίξατε
            αυτοί παίζουν               έπαιζαν                     έπαιξαν
       Καλή ξεκούραση...