Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020

Καλησπέρα...Έτοιμοι;Αρχίζουμε!!!...

                                                                 ΓΛΩΣΣΑ
                                                         Αλληλογραφώ
                                 Φάκελος αλληλογραφίας
            Πάνω αριστερά γράφουμε το Ονοματεπώνυμο και την διεύθυνση
          του Αποστολέα και κάτω δεξιά το Ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση
          του Παραλήπτη:


                                            Επιστολή(γράμμα)
            Σε μια επιστολή(γράμμα) γράφουμε με τη σειρά:
             1. Την ημερομηνία π.χ Αλεξάνδρεια 16/6/2020
             2. Την προσφώνηση π.χ Αγαπημένη μου φίλη,Αγαπημένε μου ξάδερφε κ.ά
             3. Το κείμενο: Όλα όσα θέλουμε να γράψουμε στο πρόσωπο 
                 που στέλνουμε ην επιστολή.
             4. Τον χαιρετισμό π.χ Με πολλή αγάπη ο φίλος σου(ή η φίλη σου)κ.ά
       και 5. Το όνομά μας
                                             Γραμματόσημα(από διάφορες συλλογές)

                                              Ηλεκτρονικό μήνυμα

                                                 Σύνθετες λέξεις
                Μπορούμε να ενώσουμε δύο λέξεις και να φτιάξουμε μια καινούρια που λέ-
             γεται:Σύνθετη λέξη
                 π.χ
                         α΄συνθετικό            β΄συνθετικό
                           μαρούλι       +         σαλάτα      = μαρουλοσαλάτα


                                               Το ρήμα  έχω και το ρήμα  είμαι:
                                                Ασκήσεις(στο τετρ.Εργασιών)
              Μπορούν να τις κάνουν όποια μέρα θέλουν.Η προσπάθεια μετράει.

            1. Οι σύνθετες λέξεις τράκαραν και χωρίστηκαν στα δύο,ανακατεύτηκαν.Να βρω
              ποια λέξη ταιριάζει με ποια και να γράψω τις σύνθετες λέξεις που δημιουργούνται
              από την ένωση αυτή.(κάναμε  παρόμοια άσκηση στο τετράδιο εργασιών β΄τεύχος
              στη σελ.25,την άσκηση 6).

                        πετσέτα             έρχομαι     καστανός      σβήνω

                             ξανθός                πιρούνια          παιδιά

                                  πηγαίνω         ανατολικός            μαχαίρια

                                               γυναίκες     χαρτί       ανάβω

                                                            βόρειος

            2.Συμπληρώνω τα κενά με το ρήμα   έχω   στο κατάλληλο πρόσωπο:
                   Τι___;Δε μου φαίνεσαι καλά.
                   Δεν___μαζί μου αυτό που μου ζήτησες.
                   Τα παιδιά___να κάνουν πολλές δουλειές.
                   Πότε__τα γενέθλιά του;
                   Σήμερα__ελεύθερο χρόνο για να παίξουμε.
                   Τι___ να πείτε γι΄αυτό;

            3.Να γράψω τις παρακάτω προτάσεις στον άλλο αριθμό:
                                              Παράδειγμα:
                          Ενικός αριθμός               Πληθυντικός αριθμός
                   Έχεις κάτι μαζί μου;              Έχετε κάτι μαζί μας;

                          Ενικός αριθμός                        Πληθυντικός αριθμός

             α)Έχω πολλή δουλειά.

             β)Τι έχεις στην τσάντα σου;

             γ)Έχει κάτι μαζί σου;

             δ)                                                        Δεν έχουμε τα τετράδιά μας.

            ε)                                                         Έχετε αυτά τα βιβλία;

    Καλή ξεκούραση....Και να χαμογελάτε!!!...